L'impattu di a guerra cummerciale tariffaria trà i Stati Uniti è a Cina, in particulare in u Sudeste Asiaticu, nantu à u cummerciu internaziunale di a latta.
▶ Dapoi u 2018 è intensificendusi u 26 d'aprile di u 2025, a guerra cummerciale tariffaria trà i Stati Uniti è a Cina hà avutu effetti prufondi nantu à u cummerciu mundiale, in particulare in l'industria di a latta stagnata.
▶ Cum'è una lamiera d'acciaio rivestita di stagnu aduprata principalmente per e lattine, a lamiera stagnata hè stata presa in u focu incrociatu di i tariffi è di e misure di rappresaglia.
▶ Quì parlemu di l'impattu annantu à u cummerciu internaziunale di latta, è ci cuncentreremu annantu à l'Asia sudorientale, basenduci nantu à i recenti sviluppi ecunomichi è i dati cummerciali.
Sfondate nantu à a Guerra Cummerciale
A guerra cummerciale hè stata iniziata cù i Stati Uniti chì impunenu tariffe nantu à i prudutti cinesi, parländu di pratiche cummerciali sleali è di furtu di pruprietà intellettuale.
In u 2025, l'amministrazione di u presidente Donald Trump hà aumentatu i tariffi, righjunghjendu finu à u 145% nantu à i prudutti cinesi.
A Cina hà rispostu cù tariffi nantu à l'impurtazioni di i Stati Uniti, ciò chì hà purtatu à una riduzione considerablee di u cummerciu trà elli, è rapprisenta u 3% di u cummerciu mundiale. A guerra cummerciale trà i Stati Uniti è a Cina s'intensifica.
Questa escalation hà disturbatu e catene di furnimentu mundiali, affettendu industrie cum'è a latta.
Tariffe USA nantu à a latta cinese
Trattemu d'imballaggi, dunque ci concentremu nantu à a latta stagnata, u Dipartimentu di u Cummerciu di i Stati Uniti hà impostu dazi antidumping preliminari nantu à i prudutti di latta laminata da a Cina, cù u tassu più altu di 122,5% nantu à l'impurtazioni, cumprese da u principale produttore Baoshan Iron and Steel US per impone tariffe nantu à l'acciaiu di latta laminata da u Canada, a Cina, a Germania.
Questu hè entratu in vigore da aostu 2023, è hè prubabile chì cuntinuessi finu à u 2025. Credemu chì a latta cinese hè diventata menu cumpetitiva in u mercatu americanu, ciò chì spinge i cumpratori à circà alternative è perturba i flussi cummerciali tradiziunali.
A risposta di rappresaglia di a Cina
A risposta di a Cina hà inclusu l'aumentu di i tariffi nantu à i prudutti americani, un tassu chì hà righjuntu u 125% da aprile 2025, signalendu una putenziale fine di e misure di cambiu.
A Cina impone dazi di 125% nantu à i prudutti americani in l'ultima escalation cummerciale trà i Stati Uniti è a Cina.
Sta rappresaglia hà messu in tensione ancu di più u cummerciu trà di elli, riduce l'esportazioni di i Stati Uniti versu a Cina è affetterà a dinamica cummerciale mundiale di latta, è sia a Cina sia i Stati Uniti duveranu adattassi à costi più elevati è circà novi partenarii da altre zone è paesi.
L'impattu nantu à u cummerciu internaziunale di latta
A guerra cummerciale hà purtatu à una ricunfigurazione di i flussi cummerciali di latta.
Cù l'esportazioni cinesi versu i Stati Uniti chì sò impedite, altre regioni, cumprese l'Asia sudorientale, anu vistu opportunità per rimpiazzà.
A guerra cummerciale hà ancu incitatu i pruduttori mundiali à diversificà e catene di furnimentu: paesi cum'è u Vietnam è a Malesia attireranu investimenti in a fabricazione, è ci concentreremu ancu nantu à a pruduzzione di latta.
Perchè ? quandu i costi diventanu alti, a trasmissione o l'immigrazione di i capitali urganizerà e so basi di pruduzzione in un novu locu, è u sudeste di l'Asia serà una bona scelta, induve u costu di u travagliu hè bassu, u trafficu hè cunveniente è i costi cummerciali sò bassi.
Asia Sudorientale: Opportunità è Sfide
L'Asia sudorientale hè cunsiderata una regione critica in u paisaghju cummerciale di a latta.
Paesi cum'è u Vietnam, a Malesia è a Tailanda anu prufittatu di a guerra cummerciale.
Mentre i pruduttori cambianu è ritruvanu i lochi di e piante per evità i tariffi americani nantu à i prudutti cinesi.
Per esempiu, u Vietnam hà vistu un aumentu di a fabricazione, cù e cumpagnie tecnologiche chì trasferiscenu operazioni quì, chì avarà un effettu nantu à l'industrie ligate à a banda stagnata.
A fabricazione vietnamita hè presa in a guerra cummerciale trà i Stati Uniti è a Cina. A Malesia hà ancu vistu una crescita di l'esportazioni di semiconduttori, chì puderia indirettamente sustene a dumanda di latta per l'imballaggio in a guerra cummerciale trà a Cina è i Stati Uniti.
Tuttavia, e sfide sò sempre presenti.
I Stati Uniti anu impostu tariffi nantu à diversi prudutti di u Sudeste Asiaticu, cum'è i pannelli solari, cù tassi finu à u 3.521% nantu à l'impurtazioni da Cambogia, Tailandia, Malesia è Vietnam. I Stati Uniti imponenu tariffi finu à u 3.521% nantu à l'impurtazioni solari di u Sudeste Asiaticu. Quandu si tratta di solare, sta tendenza suggerisce una pusizione prutezziunista più larga chì puderia estendesi à a latta stagnata se l'esportazioni versu i Stati Uniti aumentanu. D’altronde, u Sudeste Asiaticu rischia d'esse inundatu di prudutti cinesi, postu chì a Cina cerca di cumpensà e perdite di u mercatu americanu rinfurzendu i ligami regiunali, ciò chì aumenterà a cumpetizione per i pruduttori lucali di latta stagnata. I tariffi di Trump spingeranu u Sudeste Asiaticu incòmodamente vicinu à a Cina.
Implicazioni ecunomiche è deviazione cummerciale
A guerra cummerciale hà purtatu à effetti di diversione cummerciale, cù i paesi di u Sudeste Asiaticu chì prufittanu di l'aumentu di l'esportazioni versu i Stati Uniti è a Cina per riempie i buchi lasciati da a riduzione di u cummerciu bilaterale.
U Vietnam hè u più grande benefiziu, cù un aumentu di 15% di l'esportazioni versu i Stati Uniti in u 2024, hè grazia à i cambiamenti di fabricazione. Cumu a guerra cummerciale trà i Stati Uniti è a Cina hà affettatu u restu di u mondu. A Malesia è a Tailanda anu ancu vistu guadagni, cù l'esportazioni di semiconduttori è automobilistici in crescita.
Tuttavia, u FMI hà avvistatu di una cuntrazione di u PIB di 0,5% in i mercati emergenti per via di perturbazioni cummerciale, mettendu in risaltu a vulnerabilità di u Sudeste Asiaticu chì aggrava a guerra cummerciale trà i Stati Uniti è a Cina; impattu annantu à u Sudeste Asiaticu.
Impattu dettagliatu nantu à l'industria di a latta stagnata
I dati specifichi nantu à u cummerciu di latta in l'Asia sudorientale sò limitati, e tendenze generali suggerenu una maggiore produzione è cummerciu.
A guerra cummerciale trà a Cina è i Stati Uniti puderia trasferisce a fabricazione di latta in u Sudeste Asiaticu, sfruttendu costi più bassi è a vicinanza à altri mercati.
Per esempiu, e cumpagnie chinesi di pannelli solari cù fabbriche in a regione puderanu allargà strategie simili à a latta. I Stati Uniti imponenu ancu di più tariffi à l'Asia sudorientale, postu chì i pannelli solari ricevenu dazi antidumping chì ghjunghjenu finu à u 3.521%. Tuttavia, i pruduttori lucali puderanu affruntà a cuncurrenza sia da l'impurtazioni cinesi sia da i tariffi americani, ciò chì porta à un ambiente cumplessu.
Risposte Regiunale è Prospettive Future
I paesi di l'Asia sudorientale rispondenu rinfurzendu a cuuperazione intraregionale, cum'è si vede in i sforzi di l'ASEAN per migliurà l'accordi cummerciali trà i Stati Uniti è a Cina risponderanu à a guerra cummerciale è questu avarà un impattu annantu à l'Asia sudorientale.
E visite di u presidente di a Cina in Vietnam, Malesia è Cambogia in aprile 2025 anu avutu cum'è scopu di rinfurzà i ligami regiunali, aumentendu potenzialmente u cummerciu di latta. A visita di Xi mette in risaltu u dilema per u Sudeste Asiaticu in a guerra cummerciale trà i Stati Uniti è a Cina. Tuttavia, l'avvene di a regione dipende da a navigazione di i tariffi americani è da u mantenimentu di a stabilità ecunomica in mezu à l'incertezza glubale.
Riassuntu di l'impatti chjave nantu à l'Asia sudorientale
Paese | Opportunità | Sfide |
---|---|---|
Vietnam | Aumentu di a fabricazione, crescita di l'esportazione | Tariffe potenziali di i Stati Uniti, cuncurrenza |
Malesia | Crescita di l'esportazione di semiconduttori, diversificazione | Tariffe americane, inundazioni di merci cinesi |
Tailanda | Cambiamentu di fabricazione, cummerciu regiunale | Risicu di i tariffi americani, pressione ecunomica |
Campuccià | Centru di fabricazione emergente | Tariffe elevate di i Stati Uniti (per esempiu, solare, 3.521%) |
Data di publicazione: 27 d'aprile di u 2025